Boka ett webinarium i Teams
- Gå till kalendern och tryck på pilen till höger om Nytt möte. Välj sedan Webinar.
- I vyn som dyker upp ska du fylla i de uppgifter som gäller för webinariet såsom a) rubrik, b) vilka som är presentatörer, c) datum, start- och sluttid, d) eventuell plats samt e) beskrivning.
- Klicka på Kräv registrering för att välja om endast personer inom organisationen, Umeå universitet, ska kunna registrera sig till webinariet eller om vem som helst ska kunna göra det.
- För att skapa registreringsformuläret klickar du på Visa registreringsformulär.
- Ett nytt fönster öppnas. Här ska du fylla i de uppgifter som gäller för deltagarna.
- Högst upp kan du ladda upp en bild som kommer att visas på formuläret.
- Till vänster lägger du till en rubrik, datum, start- och sluttid, en beskrivning och vilka som ska presentera.
- Till höger bygger du formuläret som deltagarna ska fylla i.
- Klickar du på Lägg till fält kan du addera ytterligare frågor. Klickar du på Anpassad fråga kan du även skapa din egna frågor.
- När du är nöjd med formuläret klickar du på Spara, och då visas en förhandsgranskning.
- Klicka på Kopiera registreringslänk för att få en länk som du kan dela via till exempel e-post eller sociala medier.
- Stäng ner formuläret och skicka sedan inbjudan till presentatörerna genom att klicka på Skicka.