Fjärrsupport med ITS

Kategorier:
  • Anställd
  • Student
  • Svenska

Om du inte har möjlighet att komma förbi ITS Servicedesk för att få hjälp, kan du få hjälp via s.k. fjärrsupport. Observera att tjänsten inte är kostnadsfri.

För att få hjälp via fjärrsupport –  gör så här

  1. Du måste registrera ett ärende via https://www.servicedesk.its.umu.se och där ange att du vill ha hjälp via fjärrsupport.
  2. Installera programmet TeamViewer via https://get.teamviewer.com/w9tqgas
  3. IT-supporten på ITS kommer att ringa upp dig och försöka lösa din problem.
  4. Starta programmet TeamViewer
  5. Du får upp en ruta (se exempel nedan) med två fält: Ditt ID och Lösenord.
    Observera att de uppgifter som visas i rutan byts ut varje gång du använder TeamViewer. 
  6. Du behöver ge dessa uppgifter till den supporttekniker som ringer upp dig.

OBS! bilden nedan är ett exempel hur det kan se ut när du startar TeamViewer.