Hantera aviseringar i OneDrive

I denna manual visar vi hur du hanterar dina aviseringar i OneDrive. Exempelvis om du vill stänga av aviseringar om någon skriver i ett Word dokument, kommentarer mm.

  1. Logga in med ditt umu-id via O365.umu.se. Öppna därefter OneDrive i vänster menyn.
  2. OneDrive i webben öppnas nu upp i din webbläsare. Klicka på kugghjuls-symbolen för inställningar i det övre högra hörnet.
  3. Klicka sedan på OneDrive-inställningar
    hantera aviseringar onedrive - inställnings icon - onedrive inställningar
  4. Du får nu fram dina alternativ för olika aviseringsinställningar. Standardinställningarna är att alla är i bockade. Klicka av de aviseringar du inte längre vill ska gälla.
    hantera aviseringar onedrive - Onedrive inställningar

    1. Bocka ur påminnelser för missad e-postdelning om du vill ha en avisering om du misslyckas att dela ditt dokument (rekommenderas att vara på).
    2. Bocka ur E-postmeddelande när OneDrive identifierar att många filer tas bort på en gång om du inte vill få ett E-postmeddelande om många filer från din OneDrive tas bort på en gång (rekommenderas att vara på).
    3. Bocka ur E-postavisering när andra svarar på dina kommentarer om du inte vill ha avisering via E-post om någon svarar på dina kommentarer i ett dokument.
    4. Bocka ur E-postmeddelande när andra kommenterar mina dokument om du inte vill ha avisering via E-post om andra kommenterar i dina dokument.
    5. Bocka ur E-postavisering när länken i ett delningsmeddelande som du skickade har klickats på om du inte vill ha avisering om någon har klickat på din länk (fil) som
    6. Bocka ur E-postmeddelande när andra laddar upp filer i dina filbegäranden om du inte vill ha avisering via E-post om andra laddar upp filer i din delade mapp