Hur fyller jag på mitt Copyprintkonto? (DIBS)

Driftstörning copyprint

Just nu fungerar det inte den digitala plånboken som den ska, betalningar som går via DiBS registreras inte i Copyprintsystemet fast betalningen går igenom.
Driftstörningen innebär alltså att saldot inte visas korrekt i de skrivare som är kopplade till tjänsten.

Kan jag fortfarande skriva ut, kopiera och scanna dokument?

Ja, varje student får 50kr per dag. Saldot flyttas inte med till nästa dag, dvs så kan du inte ”spara” de pengar som sätts in på ditt konto till dag 2.

Saldot på skrivaren visar 50kr men jag har mer pengar på sitt DIBS-konto. Vad är fel?

Driftstörningen innebär att saldot inte visas korrekt. Leverantören av tjänsten kommer att spara undan ditt saldo som finns för närvarande så att de kan återställas när den tillfälliga lösningen tas bort.

Jag behöver hjälp att skriva ut, scanna eller kopiera en större mängd dokument än vad tjänsten medger

Kontakta Infocenter.
https://www.umu.se/kontakta-oss/

Vid väldigt stora mängder dokument
Kontakta Tryckservice, tryckservice@umu.se. Observera att det inte är gratis att använda sig av utskrift-tjänsten genom tryckservice.

Har du andra frågor ber vi dig vända dig till Infocenter.

https://www.umu.se/kontakta-oss/

________________________________________________________________________________________________________

1. Skriv in adressen https://copyprint.umu.se  i din webbläsare. (Du måste vara på Umeå Universitet)

OBS! Du måste vara på Umeå Universitet för att komma åt sidan.

2. Logga in med ditt UmUid och PIN-kod för kortet.

3. Klicka på Mitt konto.

4. Klicka på Fyll på Konto.

5. Läs igenom regler, välj saldo, acceptera reglerna och klicka på Fortsätt.

6. Ifall uppgifterna stämmer klicka på OK köp.

7. En ruta för betalning kommer upp, för in din information och klicka på Complete.