Ställ in Outlook med mailkonto i M365/O365

Manualer som beskriver hur du ställer in mailen i Outlook på olika operativsystem/enheter. Välj ditt nedan för instruktioner.

Den här guiden visar hur du sätter upp ett mailkonto för första gången på en AD-ansluten Windows-dator.

OBS! Nedan guide är skapad med Officepaketet, Office 365.
Har du en gammal version av Office (2013, 2016, 2019) så kan stegen se annorlunda ut, rekommendationen från UMU är att uppdatera till Office 365 för att ansluta sig till ett mailkonto som är flyttat till o365.

1. Starta Outlook, skriv in din generiska e-postadress, ex: test.testsson@umu.se och klicka sedan på Connect.

2. Kontot ska läggas till automatiskt, välj att bocka ur Set up Outlook Mobile on my phone, too och klicka sedan Done.

3. Outlook ska nu fortsätta vidare och du ska börja se din epost börja laddas in, det kan ta ett tag innan alla mail blir sökbara.