Administrera nominerade studenter i SoleMove

Du som är internationell kontaktperson (IKP) vid en institution/fakultet ansvarar för att slussa inresande utbytesstudenters ansökningar vidare genom systemet Solemove.

Löpande under nomineringstiden eller i anslutning till avslutad ansökningsomgång (15 oktober eller 15 april) måste nominerade studenters ansökningar slussas vidare för hantering av International Office (IO).

Genom att arbeta på detta sätt får du som IKP god kännedom om vilka studenter som blivit nominerade på dina utbytesavtal.

Börja hantera ansökan

  • Klicka på ’Arrived Applications’ i menyn till vänster och välj sedan studenten överst i listan.
  • Klicka på pennan bredvid ’Start processing the application’.
  • Välj sedan fliken ’Study information’.
  • Under rubriken ’Agreement’ klicka på den lilla pennan.

Lägg till utbytesavtalet

  • I den pop up-ruta som kommer fram, klicka i rutan framför avtalet i rutan.
  • Klicka sedan på ’Save and close’.
  • Klicka ’Save’.
  • Klicka dig tillbaka till ’Process the application’ och välj ’Send for approval’.

Skicka vidare till IO

  • Klicka på den lilla pennan vid rubriken ’Processing group’.
  • Bocka i ’IN admissions’.
  • Klicka sedan ’Confirm sending’.

Upprepa stegen med samtliga studenter. När du har gjort detta går nomineringen vidare till International Office för handläggning.