Inspera – Ta del av resultat på genomförd digital salstentamen

Den här guiden beskriver hur du tar del av ditt resultat på en genomförd digital salstentamen i Inspera.

1. Öppna en webbläsare och gå till adressen https://umu.inspera.com/
  2. Logga in med ditt Umu-id
    Inloggning Inspera
  3. Klicka på ”Arkiv” (1) och sedan på ”Se flera detaljer” (2) för att se betyg, poäng, inlämnade svar och bedömarens kommentarer.
    Resultat i Inspera
  4. På denna sida kan du avläsa ditt betyg (1) (om det är relevant för denna tentamen). Klicka på ”Visa inlämnat svar” (2) för att se dina svar och klicka på ”Granska resultatöversikt” (3) för att se poäng och bedömarens kommentarer.
    Resultatöversikt
  5. I resultatöversikten visas en sammanställning över din bedömda tentamen. Här finns snabblänkar till Betyg, Kommentarer och Poäng (1). Vid knappen ”Visa” (2) kan du se dina inlämnade svar, (3) visar ditt betyg och under rubriken ”Kommentarer” (4) listas bedömarens kommentarer.
    Resultatöversikt student Inspera
  6. Scrolla längst ned på sidan resultatöversikt för att visa totalpoäng (1) och poäng per uppgift (2).
    Inspera Resultatöversikt