Boka grupprum i TimeEdit som student

För att kunna logga in och boka måste du ha ett Umu-ID samt vara registrerad på någon kurs vid Umeå universitet.

Logga in via https://cloud.timeedit.net/umu/web/ och välj Bokning för studenter.

Du kan även boka grupprum via Mazemap.

Välj Bokning för studenter

Välj Boka grupprum.

Välj Boka grupprum

Du börjar med att filtrera lokaler. Du kan fritextsöka (1), filtrera (2)Campus eller Byggnad. Under Visa filter (3) hittar du fler filtreringsmöjligheter.

Under filter men ovanför kalendern finns datumväljaren (4). Här visas vilket datumintervall som används i bokningskalendern. Du kan bläddra bakåt eller framåt med pilarna. Om du klickar på datumet har du möjlighet att välja datum. Längt till höger kan du välja mellan vecko- eller dagsvy (5) för bokningskalendern. Du kan även växla till dagsvy genom att klicka på den önskade dagen i kalendern.

Varje rad (6)  i Bokningskalendern är en lokal och visar lokalens tillgänglighet. Grått fält (7) indikerar en befintlig bokning medan det som är vitt är ledigt (8).

I dagsvyn för du muspekaren över den lokal och tid du önskar boka vilket gör att en grön bokningsindikator visas under muspekaren. Klicka för att fästa tiden. På en mobil berör du skärmen där du vill att bokningen ska ligga.

När du klickat för att fästa tiden öppnas ett bokningsfönster. Här kan du justera start och sluttid.

Välj Boka för att slutföra bokningen.

Din bokning är nu klar och information om din bokning visas. Vid rubriken Bekräftad anges mellan vilka tider du behöver bekräfta din bokning för att behålla den. Du kan här välja att även skicka bokningen via mail.

Glöm inte att bekräfta bokningen när det är dags att använda lokalen!